LinkedIn’den yapay zeka güncellemesi: Profil verileriniz eğitim için kullanılacak

LinkedIn, bu yılın başlarında Premium üyelerinin özel mesajlarını yapay zekâ modellerini eğitmek için kullandığı iddialarıyla gündeme gelmişti. Şimdi ise Microsoft’a bağlı şirket, hizmet şartlarını güncelleyerek kullanıcı verilerinin nasıl değerlendirileceğini daha net bir şekilde açıklıyor.

Neowin’in aktardığına göre LinkedIn, kullanıcılara gönderdiği bir e-postada 3 Kasım 2025’ten itibaren Avrupa Birliği (AB), Avrupa Ekonomik Alanı (AEA), İsviçre, Kanada ve Hong Kong’daki kullanıcıların verilerinin içerik üretiminde kullanılan yapay zeka modellerinin eğitimi için işleneceğini bildirdi. Şirket, bu uygulamanın kullanıcı deneyimini geliştireceğini ve daha uygun fırsatlarla bağlantı kurmayı kolaylaştıracağını belirtiyor.

Hangi veriler kullanılacak?

LinkedIn, yalnızca profil bilgileri ve platformda paylaşılan herkese açık içeriklerin kullanılacağını ifade ediyor. Özel mesajlar bu kapsama dahil değil. Ayrıca bu veriler, LinkedIn Corp., LinkedIn Ireland ve Microsoft gibi bağlı kuruluşlarla da paylaşılacak. Kullanıcılar isterlerse bu paylaşımı ayarlar bölümünden kapatma seçeneğine sahip olacak.

ABD’de hedefli reklamlar için veri paylaşımı

ABD’deki kullanıcılar içinse farklı bir durum söz konusu. LinkedIn verileri, Microsoft ile varsayılan olarak paylaşılacak ve bu bilgiler hedefli reklamcılıkta kullanılacak. Şirket, kullanıcıların diğer web siteleriyle olan etkileşimlerine dair bilgilerin de reklam araçlarını geliştirmek amacıyla işleneceğini belirtiyor.

LinkedIn, bu verilerin bireysel ilgi alanlarını doğrudan tahmin etmek için kullanılmadığını, ancak genel olarak reklam hedefleme araçlarını iyileştirmeye hizmet ettiğini vurguluyor. Birçok ABD eyaletinde bu tür kullanım “hedefli reklamcılık” kapsamında değerlendirildiği için kullanıcılar bu paylaşıma itiraz etme hakkına sahip.

Veri paylaşımını kapatma seçenekleri de kullanıcılara sunulmuş durumda. Microsoft ile veri paylaşımını durdurmak ve LinkedIn’in üçüncü taraf sitelerden aldığı verileri hedefli reklamcılık için kullanmasını engellemek mümkün.

Yeni hizmet şartları ve diğer güncellemeler

Güncellenen hizmet şartlarında, sahte kimlik kullanımı ve deepfake içerik üretimi gibi ihlallerle ilgili detaylı açıklamalar da yer alıyor. Tüm bu değişiklikler 3 Kasım 2025’te yürürlüğe girecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir